Juliga icke-julfilmer 3

Ibland kan jag tycka att det är liiite för tidigt att se julfilmer redan i september. Då brukar jag titta på filmer som är lite juliga men som ändå inte är riktiga julfilmer. Här kommer några tips på filmer där julen är med, men inte är en central del för handlingen. Alltså perfekt för den julgalne som försöker hålla sig ifrån julfilmerna ett tag till.. :)
 
 
 
En jättefin berättelse om kärlek och sorg med Will Smith i huvudrollen. Filmen utspelar sig under juletid och den bjuder både på magi och vackra julpyntade hem. Att Kate Winslet är med är också alltid ett plus om man frågar mig. Är ganska säker på att den finns på Netflix med!
 
 
 
En rolig romantisk komedi som utspelar i New York kring jul. Rebel Wilson som har huvudrollen är en bland de roligaste skådespeleskorna jag vet. Så missa inte denna!
 
 
Suuupermysig film som nog nästan är en renodlad julfilm, men jag tycker den platsar här ändå då den oftast glöms bort bland de klassiska julfilmerna. Sandra Bullocks har huvudrollen och filmen är så där roligt jobbig med otaliga pinsamma situationer. När det kommer till juligheter så bjuder den på massor av snö, julpyntning, juklappar och inte minst kärlek. Ett måste för julälskaren helt enkelt!
 
 
Jag har skrivit om juliga "icke-julfilmer" tidigare, läs mer här och här om du är nyfiken på mer :)
#1 - Anette - En fin jul

Jag gillar också att det finns filmer som inte är rena julfilmer att tjuvstarta med, Collateral Beauty är verkligen en helt fantastik film.

Svar: Ja men visst är den :) supermysig och fin!
Mer jul-Lillie