Juliga icke-julfilmer

Nu när julen sakta men säkert närmar sig är det många som vill titta på julfilmer. Jag har under den senaste tiden själv försöka motstå de renodlade julfilmerna ett litet tag till. Men att hålla mig helt borta från filmjularna gör jag förstås inte. Därför har jag gjort en lista med tips på bra filmer som alla innehåller julscener som jag sett den senaste tiden. Ett perfekt sätt om du inte vill se alla julfilmer redan i oktober men fortfarande vill ha din dos av jul varje dag.
 
En mycket bra film om vänskap och kärlek. Ett absolut måste om du inte sett den tidigare. Filmen bjuder på en ganska lång julscen med både juloutfits och julklappsutbyte.
 
En film med Leonardo DiCaprio som är baserad på en sann historia om en av Amerikas främsta bedragare genom tiderna. Filmen bjuder på en stor dos av jul då större delen av filmen utspelas på julafton. I slutet av filmen kommer även en av de mest juliga julscenerna jag nånsin sett. Ett absolut måste för en julälskare!
 
 
Filmen som blivit en klassiker för alla oss som föddes på 90-talet. En oerhört rolig film som man aldrig tröttnar på enligt mig själv. Filmen i helhet är inte jättejulig men den bjuder ändå på lite julmusik och juldans till Rocking Around the Christmas Tree.
 
 
 

Bridget Jones's dagbok
Ännu en klassisk komedi som bjuder på julfest och fula jultröjor. Perfekt för dig som vill skratta tills du gråter till tonerna av jullåtar i bakgrunden.
 
 
#1 - Olivia - LJUVA JUL

Åh, Bridget Jones - helt fantastiskt rolig, och också lite julig som du skriver.

#2 - Olivia - LJUVA JUL

Åh, Bridget Jones - helt fantastiskt rolig, och också lite julig som du skriver.

Svar: Visst är den :D
Merjul-Lillie

#3 - Olivia - LJUVA JUL

Åh, Bridget Jones - helt fantastiskt rolig, och också lite julig som du skriver.

#4 - johanna

Ja Bridget jones dagbok är ju en klassiker. :D

Svar: Håller med! Riktigt rolig film :)
Merjul-Lillie