En riktigt bra nästan-julfilm

Under hösten, när jag längtar till julen men när det ännu är lite för tidigt för att titta på julfilm, så brukar jag titta på vanliga filmer som utspelar sig under julen istället. På så sätt så kan jag njuta av juldekorationer och någon jullåt ibland, men utan att tjata ut julfilmerna redan i oktober. Jag har listat upp några av dessa juliga icke-julfilmer tidigare, här och här. 
 
Idag har jag kommit på en till film att addera till nästan-julfilmslistan. Jag såg precis Collateral Beauty för första gången, helt ovetandes om att den helt och hållet utspelar sig under julen. Den var riktigt bra och sorglig. De firar aldrig jul i filmen, men det är juleljus och julgranar i hela filmen. Den rekommenderas varmt för den som vill gråta en skvätt och titta på fina julpyntade hem samtidigt.  
 
 
 
Har du någon favorit bland juliga, vanliga filmer?