Ännu ett snö-vad!

Nu är det dags för ännu ett snö-vad. Min sambo och jag har nämligen haft som tradition nu i flera år att slå vad om när den första snön kommer. I år har vi gissat jag gissat på 15 november och min sambo på 23 november. Vinnaren få välja restaurang och blir bjuden på middag. 
 
Jag och den första snön förra året
 
Förra året kom första snön den 19e november här i Göteborg. Snön behöver komma något tidigare i år för att jag ska kunna vinna. Jag har faktiskt vunnit alla tidigare år, men i år kan det nog bli knivigare.. 
 
När tror du att första snön kommer?
#1 - minglittrigajul.blogg.se

Vilken rolig grej. Det kanske man skulle ta efter 😉😃

Svar: Ja det tycker jag verkligen! :) Det gör det extra spännande när första snön kommer!
Mer jul-Lillie

#2 - Jul hos Linda

Vilken kul tradition! :) Förra året kom snön i slutet av oktober och det var magiskt. Men jag tror på lite senare i år, kanske i mitten av november.

Svar: Ja det har varit riktigt roligt faktiskt :D Vi älskar båda julen och snö så vi ser väldigt mycket framemot första snön redan från början, men detta gör väntan ännu mer förväntansfull :)
Mer jul-Lillie