Första snön och julmys

Vilken julig helg jag haft! En julig vecka till och med. I onsdags åt jag årets första juleskum, i torsdags bjöd en kollega på mjuk pepparkaka på fikarasten och fredagskvällen spenderades framför julfilmen Daddy's Home 2. 
 
Bäst av allt var dock i lördags när det helt plötligt började snöa stora snöflingor över innergården. Jag blev helt i extas och sprang och satte på Let it snow på högsta volym direkt. Vilken känsla alltså! Det bara pirrade i hela kroppen av julkänslor och glädje.
Det snöade bara en liten stund och ingenting lade sig på marken för det var helt blött. Men jag var lika glad ändå. Nu har vi fått första snön och vintern är på ingång på riktigt. Ingen kunde vara lyckligare än jag! Särskilt inte när det även betyder att jag vunnit mitt och sambons årlig snövad där vi slår vad om när första snön kommer. Vinsten blir middag på valfri restaurang. Yey! :) 
 
Just det, i söndags så började jag och syrran pussla på årets julpussel med. Vi har kommit en god bit på vägen redan nu, så jag tror jag kommer kunna avsluta det i tid innan jul. 
 
Julpussel, fika, syster och tända ljus. Kan inte bli så mycket bättre! 
 
Någon mer som passat på att jula i helgen?
#1 - Jul hos Linda

Vilken härlig helg! Grattis till vinsten ;)

Svar: Superhärlig! Tack :D Ska bli väldigt trevligt med en liten vinstmiddag ;)
Mer jul-Lillie

#2 - Lisas Vinterland

Man blir för lycklig av snön, jag blev som en ny människa sen den kom! Kul att fler får uppleva den såhär tidigt :D Och grattis till vinsten :)

Det gick bättre i verkligheten än i drömmen som tur var, hittade rätt gran till slut ;)

Svar: Ja men visst blir man! Är så glad att man fått lite snö iallafall. Brukar allting längta så när man får läsa om snö på alla norrländska bloggar.
Haha, härligt att det gick bra med granletandet :D
Mer jul-Lillie

#3 - Maries strålande jul

Visst är det härligt med snö, man blir så lycklig inombords <3

Svar: Ja verkligen :) Så underbart!
Mer jul-Lillie