Första skidsemestern på länge

Mitt i sommarhettan i somras så fick jag frågan om att hänga med på skidsemester i vinter. Vanligtvis så brukar jag säga nej och åka på solsemester istället, men denna gången så kändes det väldigt lockade att åka till snön och njuta av lite kyla! 
 
Vi blir ett helt gäng som åker till Stöten och firar nyår. Sen är vi där i en hel vecka och åker skidor, hänger på afterski, promenerar i snön och chillar framför brasan. Tänk så mysigt!
 
Det känns faktiskt riktigt kul att få komma iväg och åka lite skidor igen. Även om jag är väldigt nervös för hur det ska gå. Jag har nämligen bara åkt skidor två gånger tidigare i mitt liv och första gången var när jag var 15 år.. Så skidåkningen har inte direkt varit en naturlig del i mitt liv om man säger så. Men det ska nog gå bra ändå!
 
Såhär såg det ut senast jag åkte skidor haha. Åre 2012.
 
Ska du åka på skidsemester i vinter?