Sofie's julenkät

Hittade en liten julenkät på Sofies julblogg. Klart jag är med och svarar på den! :) 
 
* När började du tänka på julen?
Jag har inte hunnit tänka så himla mycket på julen hittills i år. Men nog har det smygit in en tanke eller två under sommaren. Sen blev det mer frekvent så fort jag var hemma från Spanien på min semester i augusti. Då var jag redo för höst och vinter!

* Favoritdag i december?
Det är nog den 23e. Då brukar man samlas med familjen och alla är härligt redo för lite ledighet och julfirande tillsammans. Då är det julstämning på hög nivå och man börjar slappna av efter en väldigt hektisk månad.lå

* Vad vill du ändra på denna julen, jämfört med förra?
Lite mindre resande och mer lugn och ro. 

* Vad vill du absolut inte ändra på denna julen, jämfört med förra?
Maten! Den var helt fantastisk, som vanligt.
 

* Vilken godsak vill du allra helst baka/köpa?
Knäck! Det måste vara julens godaste. 

* Har du någon jullåt som alltid är bland de första du spelar på säsongen?
De senaste åren har jag älskat låten Julkort från Vårby Gård. Det har blivit den låten som jag smyglyssnar på när jullängtan blir för svår under hösten. Så blir det säkert även i år :)
 
 
#1 - Sofies julblogg

Roligt att du gjorde min enkät!
Håller med om att den 23:e är mysig, så mycket förväntan, men det bästa är ändå framför. :)

Svar: Ja tack för en rolig enkät :) visst är det så. Den är oftast en väldigt härlig dag.
Merjul-Lillie