Höst på riktigt

Förra året var september månad väldigt varm här i Göteborg. Jag minns att jag väntade och väntade på att hösten skulle komma på riktigt, långt in i september. En dag hade vi hela 24 grader och man kunde sitta ute på kvällarna.


Men i år har september verkligen kommit med hösten. Och regnet! Men det är bara mysigt om du frågar mig. Jag älskar den friska höstluften, de vackra färgerna på träden och de mörkare kvällarna.

Jag märkte extra mycket av hösten denna helgen när vi var hemma hos mamma som bor ute på landet utanför Falkenberg. Där kändes luften mycket friskare än va den gör på Göteborgs gator och alla träd och åkrar visas höstens färger mycket tydligare än va några få träd i en park kan göra i stan. 
Hösten måste nästan upplevas på landet för att man ska förstå tjusningen med den. 

#1 - Ammies Julblogg

Alla årstiderna har ju sin tjusning och hösten kommer med färger och svamp i naturen och mys med filtar och tända ljus inne. Har tillbringat helgen med svampplockning och kräftskiva ute på landet, så mysigt! :)

Svar: Visst är det så :) vilken mysig höstig helg du verkar ha haft också!
Merjul-Lillie