Det årliga snö-vadet

Nu har det blivit dags för att slå vad om när första snön kommer att komma. Min pojkvän och jag har slått vad om det i några år nu. Jag har vunnit de två senaste åren och jag tror att jag ligger bra till även i år. Men det återstår att se. För att jag ska kunna vinna måste första snön komma senast den 29e november. Jag har nämligen gissat på 17 november och Joel har gissat att den kommer komma den 12 december. 
 
Men man vet ju aldrig om snön behagar att komma alls till Göteborg. Förra vintern var väldigt snöfattig här. Det är en omställning för oss som bodde i Västerås tidigare. Där var vintrarna alltid kalla med massor av snö. Så jag hoppas verkligen vi kan få lite riktigt vinter till västkusten i år. Jag älskar ju kalla och snöiga vintrar!
 
 
När tror du att första snön kommer?