När hösten är som bäst

Nu är väl ändå en av de bästa tiderna på året? Höstdagjämningen har precis varit så kvällens börjar bli mörka och löven skiftar snart i färg. Hockeysäsongen är i full gång och så även många bra TV-serier. Jag gillar Kockarnas Kamp som hade premiär i veckan och nästa vecka startar även Bonde söker fru. 

Satsumasarna är helt perfekta just nu och vädret bjuder in till att äta värmande grytor och soppor. Mys-stämningen är på topp, man kan svepa in sig i varma filtar på kvällarna och tända massor av ljus. 

Jag har alltid älskat hösten, och särskilt månadsskiftet september/oktober ända sedan jag var liten. Kanske grundar det sig i att jag fyller år 1 oktober vilket fått mig att förknippa en här tiden med något riktigt bra? Det har iallafall alltid känts som att det här är min årstid.

Höstkänslor!

Hur känner du för den här tiden av året?