Oktobers julplanering

Tiden går så himla snabbt när man har mycket att göra på jobbet och fritiden. Det är nog dags för mig att ta tag i julplaneringen på riktigt, så att jag slipper stressa i december. Jag har bestämt att jag måste klara av följande punkter innan oktober är slut: 
  • Köpa biljetter till julkonsert
  • Köpa första julklappen
  • Första julhandlingen på Ge-kås
  • En sväng till IKEA
  • Beställa alla ev julklappar och julprodukter från utländska sajter (pga lång leveranstid)
  • Skriva klart en att göra-lista för julen
Tik tok.. 
 
Utöver det så hoppas jag även kunna få OK på min ledighet för julen. Jag har några semesterdagar kvar som jag hoppas kunna ta ut 19 - 22 samt den 27e december. Jag hade behövt några dagar för att handla, baka och laga det som inte går att föbereda tidigare. Så som att koka fläsklägg, laga grönkål och handla mat. Tänkte också hinna med ett besök på Ge-kås kanske den 21a eller 22a för att köpa de sista julklapparna (det brukar alltid vara något kvar att köpa). 
 
Vad försöker du fixa redan nu inför julen?
#1 - Jul hos Linda

Låter vettigt att börja med allt det där nu! :) hoppas att det funkar med dina semesterdagar. Jag försöker planera alla klappar för att småningom kunna köpa dem, i övrigt har jag inget inplanerat just nu :)

Svar: Smart att fundera på julklappar redan :) Man vill gärna ge genomtänkta klappar! Även om det inte alltid blir så... :)
Merjul-Lillie

#2 - Sofies%20julblogg

Jag har börjat fundera lite smått på julklappar. Och ska kolla en lämplig helg för att baka pepparkakor, men det blir nog under andra halvan av november. :) Kikar efter julböcker jag vill läsa också, det går ju börja göra rätt snart. :)

Svar: Ja1 Jag borde också prioritera att läsa ut den boken jag läser nu så att jag kan läsa en julbok sen :) Tack för påminnelsen! ;)
Merjul-Lillie

#3 - Sofia

Åhh jag ska med börja planera inför julen, har fått lite saker gjort redan :D
Jag hoppas du hinner med alla punkter innan Oktober är över ;D

Svar: Härligt att börja i tid! Ja vi får hoppas man hinner med allt :)
Merjul-Lillie

#4 - K

Min hjärna är också inne på julen nu, men jag har tänkt fixa alla inslagningstillbehör i god tid :) Jag ska lägga ner extra energi på paketen i år så jag vill inte sitta där med alla grejer och komma på att jag inte har något fint att slå in med. Så det är min plan. Julklappar brukar handlas under Black Friday så det får jag vänta lite med.

Svar: Låter som en bra plan :) bra idé, ska spana in Black Friday-rean och se om jag hittar lite julklappar då med!
Merjul-Lillie