Ännu en jullista

Svarar på ännu en härlig jullista. Denna hittade jag hos Julaftons morgon

När vill du att första snön ska falla?

Helst nu på en gång! Och sen får snön gärna stanna från oktober till mars. (Precis som om det skulle hända i Göteborg..)

När tycker du att det är dags att pynta?

Lagom till första advent.

Finns det något du vill göra mindre av denna julen?

Jag skulle gärna jobba lite mindre och resa lite mindre. Jag ska försöka vara lite mer ledig och hålla mig lite mer på en och samma plats under julen i år. 

Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?

Mörkt och juligt rött, guld och grangrönt

Kan du komma på något negativt med julen?

Nej, för mig ska julen vara positiv. Uppfattar man något som är negativt så bör man ändra sina rutiner/krav/tradition så att det blir positivt istället :) Julen ska komma med glädje och energi tycker jag.

Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?

Oftast så är jag ganska nöjd med julen när nyåret kommer. Då är jag taggad för ett nytt år och vardagen igen. 

Klär du dig fint på julen?

På julaftons kväll försöker jag klä upp mig lite till middagen. Annars har jag ganska mysiga och avslappnande men juliga kläder hela julen. 

När öppnar du dina julklappar?

Det brukar bli någon julklapp i strumpan på julaftonsmorgon, resten öppnas på julaftons kväll när tomten kommer. 

Julönskningar?

Jag önskar att alla nära och kära får en härlig och frisk jul fylld av glädje. 

Vilken är din favorit jullukt?

Doften från julgranen. Den är helt oslagbar! Jag verkligen fylls av julglädje när jag känner doften från en gran.

Vad är viktigast på julen?

Gemenskap och kärlek.

Hur är din jul?

Den är underbar. Umgås med familj och släkt i flera dagar. Äter gott och skrattar mycket. 

 
 
#1 - Felicia

åh vilken mysig lista :D

Svar: Ja den fick igång julkänslan ordentligt 😊
Merjul-Lillie