Adventskalender eller inte?

Jag har svårt att bestämma mig om jag ska beställa någon rolig adventskalender i år. Förra året hade jag en Haupt lakrits-kalender och om jag inte minns fel så hade jag även en Haribo-kalender. Två gånger tidigare har jag även haft The Body shops Ultimate-kalender. Men i år vet jag inte om jag vill ha någon påskostad kalender.. Jag är faktiskt verken sugen på att skaffa en skönhetskalender eller en lakritskalender. 
 
 
The Body Shops kalenderar är jättebra. Det är ett bra värde på produkterna, den känns exklusiv och man riktigt längtar efter att få öppna nästa lucka. Men jag använder inte så mycket skönhetsprodukter, så 24 (eller till och med 25) stycken nya produkter varje år är helt omöjligt att förbruka. Jag har fortfarande ett flertal produkter kvar från två eller tre år tillbaka när jag senast hade en sådan kalender. Sen var det även många produkter som jag inte ens använde så som ögonbryns-produkter, läppstift, schampo för torrt hår och liknande som jag gav bort. Det var perfekt med lite extra julklappar under granen det året, men känns onödigt att gå och köpa en likadan kalender i år igen. Kanske att jag köper en om några år igen när jag känner att skönhetshyllan behöver fyllas på.
 
 
Jag är en stor lakritsfantast, så egentligen borde jag väl vara helt exstatisk över att köpa en lakritskalender, men förra årets Haupt lakrits-kalender var en stor besvikelse för mig. Det var nästan inget saltlakrits i den alls och många smaker var faktiskt rent ut sagt äckliga. Många konstiga kombos och alldeles för mycket sötlakrits för en salmiak-älskare som jag. 
 
Så jag får nog fundera vidare på om det blir någon rolig kalender i år. Kanske att vi endast kör på de billigare godiskalendrarna från Kinder och Haribo. Men jag är öppen för förslag, så kom gärna med tips!
 
 
Vilken är din favoritkalender?
#1 - Anonym

Jag köpte disneys julkalender med "pixiböccker" förra året. Det var väldigt mysigt att få en ny sagobok varje dag fram till jul. Det hjälper också att vara en Disney fantast/samlare också 😊 som jag. Men det är en kalender som man också kan använda flera gånger. Och böckerna har man alltid kvar som minne.
/ Disney Dessi😊

Svar: Det är ju en bra idé! :)
Merjul-Lillie