Det här med julblommor..

Advent närmar sig och här sitter jag i soffan och funderar på julblommor. Det är så fint att ha lite fina röda blommor i sitt hem kring jul. Röda julstjärnor är min favorit. De är så himla fina och de får gärna vara stora i mäktiga krukor som i Ensam hemma-filmerna.
 
 
Problemet är bara att jag inte är jätteduktig på att ta hand om blommor.. Resultaten har varit lite varierande när jag har försökt mig på att ta hand om julstjärnor. Något år hade min julstjärna tappat alla blad efter bara ett par dagar medan förra året lyckades jag hålla min fina julstjärna levande i hela 5 veckor.
Jag satsar dock på att jag ska klara en julstjärna lika bra som förra året nu när jag fått in tekniken. Sen vill jag nog prova på någon ny julblomma också.. Men vilken då? Ska man testa sig på en hyacint, amaryllis eller kanske ett jularrangemang? En rumsgran med lite belysning i hade också varit fint.
 
Vilken är din favoritblomma vid jul? Kom gärna med tips!
#1 - Jennysjul

Jag älskar amaryllis och hyacint! Jag gör också gärna grupper. Enda nackdelen med hyacint är ju att de har ganska kort livslängd. Men de är billiga så bara att köpa nya! 😊

#2 - Jennysjul

Jag älskar amaryllis och hyacint! Jag gör också gärna grupper. Enda nackdelen med hyacint är ju att de har ganska kort livslängd. Men de är billiga så bara att köpa nya! 😊

Svar: Ja vi får se vad det blir för kul. Hyacint kanske är bra, då hinner jag inte ta död på den innan den dör själv 😉
Mer jul-Lillie