3 underskattade julfilmer du inte får missa!

Nu när Halloween är över så är det dags att tagga inför jul! Mitt sug efter att titta på julfilmer kommer alltid som ett brev på posten när november börjar. Jag tänkte därför dela med mig av tre underskattade julfilmer som inte får den credd de förtjänar. Det här är nämligen några riktigt bra julfilmer som du bara måste se!
 
The Family Man
Denna julfilm har allt: julmagi, fula jultröjor och ett snöigt New York. Den bjuder också på en riktigt bra handling om en affärsman som en dag vaknar upp i en helt annat värld som föreställer det liv han skulle haft om han inte hade gjort slut med sin high school-kärlek tidigare i livet. Hela filmen utspelar sig under julen och den bjuder på en julstämning som få julfilmer gör. Jag säger bara: se den!
 
 
Love the Coopers
Den här filmen släpptes för två år sen i USA, utan att gå på bio i Sverige innan jul. Det har nog resulterat i att många svenskar gått miste om denna mysiga julfilm. Den stjärnspäckade filmen, som påminner lite om Love Actually, kommer garanterat få dig att skratta och troligtvis även fälla en tår. En perfekt film för en kväll när du vill se en feelgood-film och få lite julkänsla på köpet!
 
 
Surviving Christmas
Självklart måste jag nämna min absoluta favoritfilm bland alla julfilmer. Surviving Christmas! Ben Affleck, Christinas Appelgate och hennes dysfunktionella familj kanske inte bjuder på den mest stämningsfulla julen i den här filmen, men den mest komiska julen åtminstone! Jag skrattar alltid tills jag kiknar när jag tittar på den här filmen och det har blivit en tradition att se den någon dag innan julafton. Så för mig så är den här filmen julkänsla i sin renaste form! Gillar du galna komedier så är det här den rätta julfilmen för dig!
 
 
Vilken är den mest underskattade julfilmen enligt dig?

#1 - Susanna

Hej! Tack för tipsen. Kollade precis på The family man. Den var riktigt bra!

Svar: Åh va mysigt, den är så bra! :)
Mer jul-Lillie