Jultrender och ha-begär

Jag har bara precis börjat kika på olika butikers julkollektioner och jag måste säga att jag gillar det jag har sett hittills. Mer än vanligt faktiskt! Ibland kan det kännas som att vissa julkollektioner ska vara så himla innovativa att det traditionella försvinner helt. Jag är ganska traditionell av mig men jag har alltid gillat att ha några utstickande moment i min jul som är lite nytänkande, både när det kommer till julmat, julpynt och julmusik. En bra balans mellan båda världar tycker jag är bäst.
 
Några som jag verkligen tycker har hittat den balansen är Markslöjd. Deras julnyheter i år är nytänkande, tradionellt juliga och lekfulla på en gång. Jag föll framförallt för den här fantastiska Jul-neonskylten nedan. En sån här bara måste jag ha! Ännu bättre hade varit om man kan hitta en som säger Mer också ;)
 
 
De har också flera fina ljusstakar som jag hade kunnat tänka mig..
 
 
 
Och en fin lysande glaskula att hänga i taket. Den finns även som helt slät kula.
 
 
Vad får du för känsla av årets jultrender?
 
#1 - Lillemmish- MODE - INSPO

jag längtar verkligen till julen. har redan börjat fixa julklappar :)

ha en bra dag
kram

Svar: Samma här! Va roligt att du kommit igång med julklappsshoppingen redan. Det får jag också ta att börja med snart :)
Merjul-Lillie

#2 - Louise

Neonskylten är ju helt underbar! Jag är också mer traditionell så väldigt sällan jag hittar nytt julpynt, speciellt när det gäller tomtar - de nya massproducerade är inte traditionella nog att komma in här hemma...

Svar: Visst är den! 😍 Jag håller med om att det är jättesvårt att hitta nya tomtar. Men hitta en jättefin gran som pynt förra året iallafall 🙂
Merjul-Lillie