Årets julplaner hittills

Nu är det 14 söndagar kvar till första advent som i år infaller den 3 december. Det är en så sen första advent som det kan bli i och med att fjärde advent är på julafton. Det gör att adventstiden blir kortare, men å andra sidan så är den 23e på en lördag. Så det blir mer tid att förbereda inför julafton och fler lediga dagar än förra året som var en riktig arbetsgivarjul.
 
De senaste åren har vi haft ganska hektiska jular eftersom att vi så gärna vill träffa både min och min pojkväns familj under juldagarna. Men i år har vi bestämt oss för att endast vara på ett ställe. Åtminstone på julafton och juldagen. Vi ska hem till min pappas nya hus, eller herrgård närmare bestämt, i Västra Götalands inland. Han har bott där i snart ett år och när han köpte stället bestämde vi att vi skulle fira julen 2017 där. Det är ett jättefint ställe som ligger mitt ute i skogen. Det blir jag och min pojkvän, min lillasyster och hennes pojkvän samt min storasyster och hennes familj som åker dit. Det är något som vi alla sett framemot länge.
 
Vi har firat en julafton tidigare tillsammans och då fick det bli jag och systrarna som ordnade med all julmat framförallt. Så det kommer bli mycket att förbereda innan, men det tycker jag bara är roligt.
 
Annars har jag inga mer spikade planer för julen. Förutom att mamma, min storasyster och jag antagligen ska gå på Erik Haag och Lotta Lundgrens julbordsföreställning "Alla kan äta julbord" som kommer till Göteborg i slutet av november/början av december. Det kommer också bli himla kul!
Någon som gått på deras julbord tidigare?
 
#1 - Anonym

14 dagar till första advent?

Svar: 14 söndagar var det menat att stå :)
Merjul-Lillie

#2 - Anonym

Så härligt det låter med julfirande på herrgård :)

Svar: Ja det känns lovande :)
Merjul-Lillie