Julkalendrar

Ni som har läst min blogg tidigare har säkert sett att jag haft The Body Shops julkalender flera år. Jag har haft lyxen att få Ultimate-kalendrar från min kära pojkvän som totalt har skämt bort mig. 
 
Kalendrarna är faktiskt helt fantastiska och även om de är ganska dyra så får man mycket valuta för pengarna. Jag har fått allt ifrån ansiktsmasker,  nagellack, mascara, body butters, sminkverktyg och en serie av hårprodukter. Mina favoritprodukter som jag fått i kalendern tidigare år har nog varit sminkborttagningsmedlet med kamomill och en stor tub handkräm med doft av mandel. Förra året fick man även rabattkuponger i vissa luckor och ett gåvointyg på en gratis body butter.
 
 
Jag har använt det mesta som jag fått i kalendrarna själv men jag har också gett bort en del saker i julklapp till nära och kära. Det är ju hela 24 produkter man får, så det är nästan omöjligt att behålla allt själv. Speciellt om man bor i studentlägenhet!
 
Även om jag varit väldigt nöjd de åren som jag haft kalendern så kommer jag nog att skippa det i år. Jag känner att jag har alldeles för mycket skönhetsprodukter i dagsläget ändå, varav många är kvar från kalendern förra året till och med. Så i år kommer jag satsa på en annan typ av kalender. Vilken det blir har jag dock inte bestämt mig för ännu.
 
Någon som har några tips på bra julkalendrar?
 
#1 - Sussi

Åh, det finns så många olika kalendrar. :-)

Chokladkalendrar från ex Lindt eller Pralinhuset Lakritskalender från ex Choklad&Lakrits
Te- eller kaffekalender
Whisky, Gin, Rom eller liknande finns också som kalender på Masters of Malt.

Möjligheterna är oändliga. :-)

Svar: Ja det finns mycket kul! Jag tror det lutar åt något ätbart :)
Merjul-Lillie