Kurser i jul

De senaste två åren har jag tänkt gå på någon kreativ julkurs. När jag bodde i Västerås så fanns det till exempel en kurs i att göra julkorv och en i att binda adventskransar. Men det blev tyvärr aldrig av då jag jämt hade så fullt upp kring jul.
 
 
Jag är inte säker på att jag kommer ha mer tid över i år heller. Men jag kollade iallafall in vad Göteborg har att erbjuda. Och det fanns bland annat två olika juliga matlagningskurser:
 
- Grönt julbord (via Medborgarskolan)
- Fläta till jul (via Studieförbundet Vuxenskolan)
- Papperstryck till jul, (via Studieförbundet Vuxenskolan)
 
Tänk va kul det måste vara att få gå i en kurs som enbart handlar om julmat! Vilken dröm för mig som älskar att laga mat och är helt tokig i julen.
 
Jag hittade även en hel del andra spännande julkurser runt om i landet. Och det verkar finnas en hel del roligt!
 
 
Vilken julkurs skulle du helst vilja gå på?
#1 - Ammies Julblogg

Vackra paketinslagningar hade varit en kurs för mig, är lite får långt till skövde bara :)

Svar: Ja visst hade det! Kanske finns det något kul i din stad också :)
Merjul-Lillie

#2 - Charlie CS- Kulturtanten som älskar jul

Du missade ju min kurs via Vuxenskolan i Skapa dina egna jul & nyårskort den 12 november i Jönköping ;0)

Svar: Har du en egen kurs? Va roligt! Den ska jag absolut skriva och tipsa om :)
Merjul-Lillie