Blossa16 - Min gissning

Det är inte bara julbloggarna som sätter igång nu när september är här. Även Blossa har idag lagt upp sin första ledtråd på Facebook angående årets årgångsglögg, Blossa 16. Men ledtråden säger inte mycket:
 
Snart avslöjar vi årets smak. Kan du gissa vart det bär av i år?
 
 
Men jag tycker ändå att den ger en liten hint. Till skillnad från Blossas första ledtråd förra året så är bakgrunden nu mörkgrön istället för blå. Förra årets glögg hade blått på flaskan, så mycket talar för att den kan vara grön i år.
 
Min första tanke är att destinationen kanske är Skottland! Den gröna färgen påminner verkligen om det gröna i en skotts kilt. Och visst hade det kunnat bli riktigt snygg och juligt med en rödgrön-rutig flaska? Då tänker jag att smaken kommer vara whisky. Det får nog bli min gissning. Förra året gissade jag på körsbär eller björnbär, men Blossa 15 hade smak av Earl Grey.
 
Vad tror du att Blossa 16 kommer ha för smak?
#1 - Sara Svensson

Din tanke på årets smak, är kanske inte helt fel. Då blossa har ju varit lite runt omkring i världen med olika smaksättningar. Så varför inte.

Trevlig blogg, Sara

Svar: Det återstår att se! Tack :)
Merjul-Lillie