Temadagar att fira innan jul

Väntan inför julen kan vara lite jobbig ibland. Man väntar och väntar och det känns som att ingenting händer. Så jag försöker alltid att njuta av varje dag även fram till jul. Jag njuter av hösten, firar halloween och även andra mindre uppmärksammade dagar som jag tycker är lite mysiga att fira. Som till exempel kanelbullens dag som var för drygt en vecka sen.
 
Det finns ju alla möjliga temadagar att uppmärksamma. Men jag som älskar mat intresserar mig främst för de som har med god mat eller fika att göra ;) Till exempel så är det räkmackans dag imorgon. Så då ska jag minsann passa på att slänga ihop en fin räkmacka till fredagsmyset.
 
Här är några av de temadagar som uppkommer innan jul:
 
14 oktober - Räkmackans dag
15 oktober - Fetaostens dag & Brösthälsodagen
18 oktober - Chokladmuffinsdagen
21 oktober - Internationella Champagnedagen
4 november - Lutfiskens dag & No hate day
7 november - Kladdkakans dag
11 november - Chokladens dag
13 november - Fars dag & Smörgåstårtans dag
22 november - Wienerbrödets dag
24 november - Thanksgiving
25 november - Black Friday
30 november - Andersdagen
9 december - Pepparkakans dag
10 december - Nobeldagen
12 december - Julstjärnans dag
21 december - Skumtomtens dag
 
 
Har ni några särskilda högtider eller temadagar som ni "firar" innan jul? Vilka då?