Smygpremiär av Halloween på Liseberg

Igår var jag med jobbet på smygpremiären av Halloween på Liseberg. Och jag säger bara: WOW!
Det här var första gången som jag var på Halloween på Liseberg. De hade Halloween-öppet för första gången förra året, och det var en succé med över 200 000 besökare. Men jag gick aldrig eftersom att jag fortfarande bodde i Västerås då.
 
I år har Liseberg satsat ännu mer på Halloween. Hela parken var pyntad i höstens alla färger, med löv, pumpor och rök överallt. Sen hade de gjort om området vid Balder och Kanonen till Distrikt Z som invaderats av en massa Zombies. Och i området omkring Hotell Gasten och Lisebergs hamnområde smyger det runt en massa spöken.
 
Vi testade samtliga spökhusen som de kallar Gasten Smitthärden, Zombie, Dockkabinetten och The Experiment. Zombie-huset var nog min favorit. Jag var så fascinerad av hur "verkliga" deras zombies såg ut med sminkning och kroppsrörelser. Det var nästan svårt att tro att de var riktiga människor.
 
Gasten Smitthärden var inte lika läskig enligt mig, utan mer äcklig. Samtliga spöken hade blivit smittade och där förekom både spya, nysningar och översvämmade toaletter (toaletterna var värst för mig, det är det värsta jag vet). I Dockkabinetten träffade vi på clowner, läskiga dockor och överblivna nallar medan The Experiment bjöd på blod och operationsbord i riktig SAW-anda.
 
Det var lite svårt att ta bra bilder med mobilen mörkt och rökigt överallt. Men på bilden nedan får ni i alla fall se en zombie som stod bakom bänken till ett av spelen vid Balder.
 
 
Nu ska jag försöka få med mig pojkvännen dit någon kväll så att han också kan få bli jagad av zombies och låtsas att han är med i The Walking Dead :)
 
Någon mer som varit där eller ska dit i år?