Hemmagjord chai-sirap

Idag har jag provat Jul hos Lindas recept på hemmagjord chai-sirap. Och det blev jättebra! Vi har redan hunnit provsmaka och det blev jättegott. Det var också väldigt enkelt och snabbt att slänga ihop. Sen häller man upp det i några snygga flaskor, kanske sätter på en snygg etikett och vips så har man en perfekt julklapp till alla som gillar chailatte. Chailatten gör du genom att blanda 1 del sirap och två delar varm mjölk. Smidigt och mumsigt!
 
Jag köpte dessa flaskorna i från Lagerhaus. 39 kr/st för 34 cl flaskor. De har även enlitersflaskor i samma flaskserie.
 
 
Så det är dagens tips från mig. Gör egen chaisirap och njut av en god kopp latte eller ge bort som en uppskattad present.
#1 - Emma - Mitt magiska vinterland

Spännande med hemmagjord chaisirap. Det kanske jag skulle prova jag också eftersom jag tycker om chailatte. :)

Svar: Ja gör det :) rekommenderas! Och det luktar så gott när man gör den 😊
Merjul-Lillie