Adventskalender till frukost!

Titta va jag hittade. En väldigt annourlunda adventskalender från mymuesli. Och den är väldigt stor också! Denna kubiska kalendern innehåller 24 olika små förpackningar av müsli. Det är bara att hälla i mjölk, fil eller yoghurt och sen har du din frukost redo.
 
Detta är en nyhet för i år från mymuesli. De relativt nya på den svenska marknaden och nu väljer de att sälja sin egna julkalender. Kul tycker jag!
 
Jag har själv ätit mymuesli och provat att blanda min egna müsli-blandning på deras hemsida. Alla deras ingredienser är organiska. Och de har alla möjliga olika sädeslag, flingor, frukter och choklad som man kan välja till sin blandning. Sedan får man sin egna müsli hemskickad i snyggt rör med det namnet på som man själv valt att döpa sin müsli till.
 
Nu får jag massa idéer om hur jag hade kunnat blanda min egna julmüsli eller en helt personlig müsli till någon på min julklappslista. Det får bli dagens julklappstips från mig!
 
#1 - minglittrigajul.blogg.se

En sån kalender skulle jag absolut kunna tänka mig köpa! =)

Svar: Eller hur! Jag med! Men tror jag nöjer mig med min från Haupt Lakrits :)
Merjul-Lillie

#2 - Hassko's Jul

Oj vilken rolig kalender! Hade verkligen älskat den då jag äter Müsli varje dag, men den var lite för dyr för min smak.

Svar: Ja då hade den ju varit perfekt för dig! Jag äter müsli ganska sällan så det skulle ta lång tid tills jag hade ätit upp alla 24 :)
Merjul-Lillie

#3 - Sannas Christmas

Vilken grej! Jag äter müsli varje morgon, jag kanske ska satsa på den här?

Svar: Ja, kör! Perfekt för dig som äter müsli ju :) jag äter bara müsli ibland så jag skulle nog behöva dela den med någon ifall jag skulle köpa den.
Merjul-Lillie