Novemberutmaningen del 7

Dagens novemberutmaning!
 
Speciellt julminne?
 
Ett av mina speciella julminnen var när jag firade jul med min amerikanska släkt i New Jersey år 2009. Vi hade haft snöstorm två dagar innan julafton så det var massor med snö överallt. Jag hade tagit med mig en massa svenskt godis för alla att smaka på. Men den turikiska pepparn var inte så populär, så den tjänade bäst som ögon till snögubben vi hade byggt. På julaftonskvällen åt vi grönsaker med dipp och räkor med chilisås som plockmat och sen den italienska rätten Chicken Parmiggiano till middag. En dag helt olik den julen som jag var van vid att fira hemma i Sverige. Men det var kul med något annorlunda också.
 
Mitt i firandet så ringde min familj från Sverige och ville önska mig en god jul, och då får jag även veta att min storasyster är gravid med hennes första barn och att jag ska bli moster. Jag skrek som en galning och grät, både av att jag var överraskad och lycklig. Men mina stackars amerikanska släktingar som inte kan svenska blev helt förskräckta och trodde att någon hade dött eftersom att jag grät så mycket. Men jag fick förklara att jag bara grät av glädje.
 
En bild från min resa till USA julen 2009. Här på bilden står jag med min syssling utanför en restaurang i Little Italy, New York City.