Novemberutmaningen - del 19

Vad vore julen utan Kalle Anka?
 
Inte så pjåkig ändå! Jag tycker det är mysigt att samlas i soffan och titta på Kalle Anka på julafton. Men det är absolut inget måste. Kalle är nog en av de första grejerna som jag skulle skippa om jag var tvungen att skippa något. Jag tror inte att min jul skulle påverkas så mycket alls faktiskt :) Något år när vi har firat julen en annan dag än julafton så brukar vi titta på någon annan julfilm kl 15 eller spela julklappsspelet istället. Det funkar alldeles utmärkt!
#1 - Maries strålande jul

För mig har Kalle Anka blivit mer än själva programmet och traditionen, dels är det rätt skönt att bara sitta ner en stund och vila, dels så väcker det alltid så många tankar om tidigare jular och hur tiden förändras.

Svar: Ja absolut, det har du helt rätt i. Jag tycker det är jättemysigt också. Sen uppskattar jag även chansen att få sova lite i smyg på en annars ganska fullpackad dag :D
Merjul-Lillie