Julbordens tid är här

Nu börjar det bli dags för alla julbord igen. Förra året tror jag att jag vad på fem julbord. Men det blev faktiskt lite tröttsamt, även för en julgalning som mig! Men det kan ha berott på att tre av de fem julborden var på ett och samma ställe. Då blir man såklart lite trött på samma saker.

Än så länge så har jag tre julbord och en julfest inplanerad. Första julbordet är på tisdag lunch med jobbet på Sjömagasinet. För er som inte vet vilken restaurang det är så är det Leif Mannerströms gamla fiskrestaurang. Idag drivs den av Ulf Wagner och Gustav Trägårdh. Den har en Michelin-stjärna och har även blivit utsedd till Sveriges bästa fiskrestaurang. Deras julbord ska vara riktigt riktigt bra, så jag ser verkligen framemot att få gå dit.

Sen på torsdag ska jag även på en stor julfest, också via jobbet. Det märks att advent är här. Jag har en riktigt julig vecka framför mig!