Julböcker på bibblan

I morse läste jag igenom min historik i bloggen från tidigare november-månader. Det får mig alltid så glad att läsa om hur jag startade julmyset tidigare år. Det fick mig också att komma ihåg att jag läste en väldigt bra julbok förra året i november för att få julstämning. Let it Snow hette den och det är en bok med tre olika nutida julberättelser i. Den var en perfekt upptakt inför advent. Här kan du läsa inlägget om boken.
 
Så nu har jag sett till att reservera ett helt gäng med julkokböcker och julböcker som jag hoppas få läsa innan jul iallafall. En av dessa böcker är My True Love Gave to Me, som är en bok med olika berättelser precis som Let it Snow. Den har jag viljat läsa länge, för jag tror att den kan vara riktigt bra! En ungdomsförfattare som man känner igen som skrivit en av berättelserna i boken är Gayle Forman som skrivit boken If I Stay, som senare också blev film.
 
http://images.gr-assets.com/books/1459353572l/20309175.jpg
 
 
Vad läser du i väntan på julen?
 
#1 - Malin

Vartannat år typ så läser jag En röd liten fågel i juletid. Så himla mysig julbok! Läste precis ut Det lilla strandbageriet och kan tänka mig att läsa fortsättningen om julen där.

Svar: Va mysigt att ha en julig bok att återkomma till! Jag vill också läsa strandbageriet. Men har inte läst första än. Får se om jag hinner innan jul :)
Merjul-Lillie