En kravlös jul

Idag slog det mig att advent snart är här. Vilken härlig känsla att inse att första advent redan är nästa helg. Som jag ska julmysa, äta tidiga frukostar med tända ljus och bara insupa känslan av advent varje dag. I år ska jag låta bli att stressa och bara njuta av stunden.
 
Varför ens stressa i juletid? Självklart vill man att allt ska bli så bra som möjligt och att man ska hinna med allt som är mysigt och kul. Men vad gör det egentligen om jag inte hinner med exakt allt varje år? Julen kommer antagligen bli exakt lika bra ändå. Det är bara det att man sätter onödligt stor press på sig själv ibland och skapar måsten som egentligen inte är så viktiga när man tänker på det.
Nu när både jag och pojkvännen jobbar heltid, är mitt i en flytt och bara har någon extra dag ledigt i jul så kan vi bara inte hinna med allt som man skulle vilja göra. Det får nog bli lite av årets tema för oss i år, en kravlös jul. För julen kommer bli underbar ändå, det vet jag. 
 
Lite såhär kan jag tänka mig att ha det i december månad.
 
Någon mer som kör på en lite lugnare jul i år?
 
 
#1 - Carina - Julpussar

Det är ju det som är det fina med julen, den blir precis vad man gör den till! Själv har jag sänkt ribban för länge sen och lägger bara tid & energi på det som känns viktigt för mig själv, sånt som jag verkligen gillar och vill göra! :)

Svar: Ja visst är det så. Det låter väldigt sunt! Det finns ingen mening med att stressa i onödan :)
Merjul-Lillie