Lucia Movie Night

Gissa vad jag ska göra natten till Lucia? Jo jag ska på Lucia Movie Night som SF Bio arrangerar. Det är som en lussevaka där man kollar på film hela natten fram tills luciamorgonen. Under natten får man se tre hemliga förhandsvisningar av kommande filmer och då ingår det även lättare förtäring, popcorn och dricka.
 
 
Jag tycker det här är en jätterolig idé. Jag vet att SF har haft denna filmnatten flera år i rad och jag har alltid velat gå. Men det har inte blivit av pga att den 12:e infallit på vardagar eller krockat med plugg. Men i år passar det perfekt i och med att det är natten mellan lördag och söndag. Sen om jag kommer sova bort halva lucia är kanske mindre roligt, men det får det vara värt. Då lär jag ju vara uppe i tid till Lucia på TV iallafall för jag lär komma hem ungefär då, haha :)
 
Åh, jag undrar vilka filmer som kommer visas. En av filmerna kommer visas i 3D också.
 
Brukar du lussevaka?