Julig läsning

Nu har jag läst ut boken Let It Snow. Det är en bok med tre kärleksberättelser som alla utspelar sig på julafton. De tre ungdomsförfattarna John Green, Marueen Johnson och Lauren Myracle har skrivit varsin av dessa berättelser som alla kretsar runt en snörstorm i en och samma stad vid jul.


Det jag gillade med boken var att berättelserna smälter in i varandra. Även om det är olika huvudkaraktärer i de tre separata delarna så återkommer både ställen och karaktärer igenom hela boken också. På så sätt upplevs boken ändå som en och samma berättelse i sin helhet.

Jag kan faktiskt inte säga vilken del av boken som var min favorit. Jag gillade hela boken. Den var lättläst och det gick snabbt att komma in i. Den gav mig också mycket jul och vinterkänslor, vilket alltid är välkommet såhär års :)

Jag läste boken på engelska och det rekommenderas. Eftersom att det är en ungdomsbok med lätt språk så kan det vara en perfekt bok att börja med om man vill bättra på engelskan. 

Jag kan också tänka mig att det blir en utmärkt julklapp till den läsglada tonåringen som redan läst det mesta. Sen är boken väldigt fin till utseendet också. Framsidan är glansigt ljusblå och sidorna är prydda med snöflingor. Vem skulle inte vilja finns denna under granen?


Nu hoppas jag att jag kan hitta en till julig bok att läsa inför julen. Jag har reserverat Svart advent på bibblan och håller tummar och tår och hoppas att den ska komma in innan jag går på julledighet.

Vad läser du i jul?