Regn och längtan

Äntligen lite regn. Efter över en månad av sommarvärme verkar regnet och det något svalare vädret ha nått Göteborg. Jag älskar regn, vilken årtid det än är, men det är något speciellt med ett efterlängtat sommarregn. 
 
Jag läste det här inlägget som Söta saker lagt upp på Facebook. Känner igen mig så väl i det hon skriver. Jag längtar ofta till nästa sak även fast man är mitt i uppe i något fantastiskt just då. Jag försöker bli bättre på att leva i nuet, men det skönt att veta att man inte är ensam <3 
 
 
Nu sitter jag och bara super in sommarregnet. Jag får passa på att njuta av sommaren innan jullängtan kommer och kidnappar mig :) 
 
Glad sommar på er!
#1 - Sofies julblogg

Känner också igen mig i det där... Jag känner mig så otacksam ibland som sitter i solen på altanen och tänker på julgran och pepparkakor. Men ändå går det inte låta bli... Klurigt det där!

Svar: Håller med helt. Men antar att många sommarälskare sitter och längtar efter solen på julen också.
Mer jul-Lillie

#2 - Sofies julblogg

Svar till ovanstådende: Det har du rätt i! Att längta efter sommaren på vintern känns mer acceptabelt än att längta efter vintern på sommaren, av någon anledning... Kanske för att vi har mer vinter än sommar i Sverige?

Svar: Det ligger nog något i det! Tur man som vintertjej bor i Sverige och inte mer söder ut.. :)
Mer jul-Lillie

#3 - Sofies julblogg

Jag har ett bloggprojekt på gång som heter "Veckans julälskare", där jag tänkte mejlintervjua olika julälskare. Skulle du vilja svara på några frågor till ett inlägg? Mejla mig i så fall på sofie.utahs (snabela) gmail.com

Svar: Kul! Klart jag är med. Jag mailar :)
Mer jul-Lillie

#4 - Sofies julblogg

Jag tror inte ditt mejl kom fram, vill du skicka igen? :)

Svar: Sorry har inte skickat än :) gör det inom kort!
Mer jul-Lillie