Cider med julsmaker

Det är alltid kul när man stöter på nya julprodukter på hyllorna och idag hittade jag två på systemet. Sailor har nämligen två nya smaker av cider, Frost och Christmas. Den förstnämnda med smak av äpple och kanel och den andra med smak av ingefära och nejlika. 
 
 
Jag köpte med mig en flaska av Frost för att testa och den var riktigt god faktiskt. Julsmaken är väldigt slående och det var jag glad för. Många andra cidersorter med julsmaker har nämligen misslyckats på den punkten. Sen kanske jag inte skulle dricka med än en cider av den här smaken för det kan nog bli lite för mäktigt. Men den skulle absolut passa perfekt som en fördrink till glöggminglet eller på julafton. Den kan också vara ett alternativ för den som inte gillar glögg men som ändå vill dricka något juligt. 
#1 - nathalie

Dessa lät ju faktiskt väldigt spännande! Vi ska ha en glöggkväll med släkt i december och då passar det ju bra att bjuda på dessa till maten för de som inte dricker öl :) tack för tipset!

Svar: Eller hur! Ja det låter ju som en jättebra idé :)
Merjul-Lillie