Juligheter jag gillar vs inte gillar

Jag hakar såklart på Matlidas Juls utmaning om Juligheter jag gillar vs inte gillar. Här kommer mina svar!

Två jullåtar...
jag gillar: Mer jul & Carol of the bells
vs
inte gillar: Vår julskinka har rymt är ju den värsta jullåten som finns. Men sen kan jag inte komma på någon mer..

Två köpta julgodissorter...
jag gillar: Juleskum & Cloettas chokladdoppade vaniljhjärtan
vs
inte gillar: Ischoklad & marmeladgodis
 
Två sorters hemlagat julgodis...
jag gillar: salt kaffekola & knäck
vs
inte gillar: fudge & nyttiga låtsasgodisar gjorda på typ dadlar och fikon
 
 Salt kaffekola in the making

Två julkalendrar...
jag gillar: Mysteriet på Greveholm & Tusen år till julafton
vs
inte gillar: de flesta kalendrarna som varit de senaste åren.

Två sorters julpynt
jag gillar: riktig julgran & adventsljusstake
vs
inte gillar: rosa julpynt eller ljusslingor i flera olika färger
 

Två julbordsrätter...
jag gillar: Grönkål & dopp i grytan
vs
inte gillar: prinskorv eller gravad lax

Två decemberdagar...
jag gillar: Julafton och uppesittarkvällen
vs
inte gillar: jag gillar alla dagar i december, men mellandagarna är vanligtvis något tråkigare.
 
Två sorters julmagasin...
jag gillar: pass :) läser knappt julmagasin!
vs
inte gillar: pass :)

Två julfilmer
jag gillar: The Family Man & Surviving Christmas
vs
inte gillar: Bad Santa & Bad Santa 2? 
 
 Surviving Christmas är ett måste varje år. Så rolig!
#1 - Maries strålande jul

Åh, jag har inte sett någon av julfilmerna som du nämner. Alltid kul att upptäcka nya så jag hoppas att jag kan hitta dem.
Jag gillar inte heller varken ischoklad eller fikongodis :)

Svar: Va roligt, då har du två bra filmer framför dig! The Family Man finns på Netflix vet jag :)
Mer jul-Lillie