Ny film! - The Man Who Invented Christmas

I år släpps en ny film som heter The Man Who Invented Christmas. Den handlar om Charles Dickens och om hur han skrev "A Christmas Carol" som ändrade julen för alltid. Spännande! 
Det ska bli så mysigt att se den här filmen. Den verkar bra och jag älskar filmer som är baserade på riktiga karaktärer eller händelser. Trailern ser dock inte så jättejulig ut, men att få se hur sagan om Scrooge uppkom måste ju framkalla en hel del julkänslor ändå! 
 
 
Filmen har biopremiär den 22 november i USA. När den kommer till Sverige vet jag inte, men den är inte med i SFs bioprogram för hösten och vintern, tyvärr. 
 
Trailern kan du se här!
 
Jag gillar verkligen den dramatiska versionen av Carol of the Bells som spelas i slutet. Älskar den låten!
 
Någon mer än jag som är taggad för den här filmen?
#1 - Anette - En fin jul

Den vill jag absolut se, hoppas det inte dröjer allt för länge innan den kommer till Sverige. Ha en riktigt trevlig helg!

Svar: Det hoppas jag med! Ha en härlig helg du också Anette :)
Merjul-Lillie