Blossa18 - andra ledtråden

Ännu en ledtråd om smaken på årets Blossa årgångsglögg har avslöjats på Blossas Facebook-sida idag. Där fick vi veta att destinationen som inspirerat årets smak ofta förknippas med havet och att en av ingredienserna i årets glögg passar väldigt bra ihop med grillad havsaborre. De sa även att det mesta som tillagas på resemålet har grott och vuxit i närområdet. Spännande!
 
Min första tanke är att destinationen skulle kunna vara en ö i och med kopplingen till havet och att de främst tillagar närodlad mat. Kanske Sicilien eller någon grekisk ö tänker jag! Jag håller nog fast vid min ursprungliga gissning på Rosmarin då det nog passar bra ihop med både havsaborre och med lamm som de nämnde i den första ledtråden
 
Nu är det bara att hålla ut i några dagar till, för på tisdag kl 14.00 får vi reda på svaret. Det ska bli så kul! Jag kommer beställa en flaska på en gång om det inte är något som låter jätteäckligt. 
 
 
Vad gissar du på?