Min jul i år

Nu ligger planerna för årets jul. Det blir till att fira jul i alla dagarna tre, precis som vanligt. Till och med fyra dagar om vi räknar med den 23e.
 
Såhär kommer jag att spendera julens dagar i år:
 
23 december
Uppesittarkvällen kommer vi att spendera hemma hos min mamma och hennes sambo tillsammans med min lillasyster. Vi kommer att äta lite julinspirerad plockmat och spela Bingolotto.  Det gjort vi för första gången förra året och jag tyckte det blev riktigt lyckat. Så vi kör en favorit i repris. Julskinkan kommer nog stå i ugnen under kvällen så den kommer nog även provsmakas ihop med lite julmust med.
 
24e december
Dopparedagen firar vi med min pojkväns familj. Det brukar bli traditionellt julbord, Kalle Anka och något sällskapsspel. Ibland tittar vi även på Kan du vissla Johanna som är min favorit på tv på julafton. Kanske att vi hinner med Karl Bertil Jonsson på kvällskvisten också.
 
25e december
På juldagen kommer vi åka hem till min kära mormor och styvmorfar och äta kalkonmiddag. Vi kommer nog bli hur mätta som helst som vanligt, spela lite kort och dricka skumpa. Jag skippar utgång på juldagen helt. Det har jag alltid gjort. För mig så låter det inte så himla lockande att stå och frya i årets längsta kö in på en nattklubb som är fylld av personer som du inte vill träffa från skolgång. Nej tack säger jag :)
 
26e december
I år firar vi "julafton" med min sida av släkten först på annandagen. Då kör vi vårat vanligt race med dopp i grytan till lunch och julbord på kvällen. Vanligtvis har vi eftermiddagsfika däremellan till Kalle Anka klockan tre. Men nu när det är den 26e så spelar vi julklappsspelet då istället. Vi kommer öppna julklappar precis som vanligt och kanske är det till och med tomten som kommer med dom.
 
 
Hur firar du din jul i år?