Julig mat

Idag åt vi något ganska juligt till middag. Det blev nämligen revbensspjäll med rostad potatis och morötter. Revbensspjäll brukar nog många ha på sitt julbord, men vi brukar faktiskt inte ha det. Däremot så är det något som jag alltid äter när jag är ute och äter julbord på restaurang. Just det här receptet som jag använde idag har inte så mycket juliga kryddor i sig men det blev faktiskt väldigt gott ändå.
 
Jag har tänkt att jag ska prova några olika revbensrecept fram tills jul för att se vilken metod och vilka kryddor som blir bäst. Kanske hittar jag ett superrecept som får mig att vilja göra det även till vårt julbord i år.
 
 
Jag fick tyvärr inte till någon snygg bild på maten, så bilden från Arlas recept får duga den här gången.
 
Har ni revben på era julbord?
 
 
#1 - misshappineess.blogg.se

Å vad gott det lät :)

Svar: Ja det gick ner ganska lätt haha :)
Merjul-Lillie