Pepparkaksfil?

Har ni sett att skånemerjerier har en filmjök med smak av pepparkaka? Jag tyckte spontant att det låter lite skumt. Dock så gillar jag både pepparkakor och filmjölk så man kanske borde prova ändå?
 
 
 
 
 
 
Någon som har provat den?
 
#1 - Emma

Nej, har inte smakat den men tror det kan vara helt ok... Har du testat att smula ner pepparkakor i fil? Det är i alla fall jättegott :)

Svar: Har aldrig provat det faktiskt, känns som att det blir äckligt med blöta pepparkakor? :P
Merjul-Lillie

#2 - maria

Jag är en julbesatt skåning som ätit peppakaksfil i säkert mer än fem år i rad. Tröttnar inte på denna fil med lagom pepparkakssmak. Vill man dämpa smaken så tycker jag det är gott m branflakes på. Go jul i förhand! Maria

Svar: Hmm.. Har helt missat att prova detta. Men låter ganska gott med flingor till :)
Merjul-Lillie

#3 - Anonym

Den har funnits länge! Ingen nyhet precis..

Svar: Mycket möjligt! Jag är ingen stor filätare.. :)
Merjul-Lillie

#4 - Nathalie - hejtomtegubbar

Norrmejerier här uppe har också haft pepparkaksfil ett par år nu. Vi har som tradition att äta den på julaftonsmorgon :) Dock är det lika enkelt att smula ner en pepparkaka i sin egen fil, billigare å smaka precis lika!

Svar: Låter som en mysig tradition :)
Merjul-Lillie

#5 - Julpussar

So de andra säger, den har funnits ett tag nu hos olika mejerier och är supergod! Som den gamla klassikern att smula pepparkakor i vanlig fil fast man slipper smula ner kakorna liksom! :)

Svar: Det där med att smula ner pepparkakor har jag aldrig förstått. Är inte så mycket för att doppa kakor i vätskor ;)
Merjul-Lillie