#1 - Moa

Mitt bästa tips är att när du gör läxor tänder du en massa ljus, sätter dig framför granen med en stor kopp varmchoklad med grädde på!

#2 - Fia

Jag tycker att det absolut behövs mysbelysning! Det varma skenet från en julstjärna, stearinljus eller varför inte det tindrande skenet från granens lyktor. Jag vill samlas med alla jag bryr mig om, skratta tillsammans, minnas alla fantastiska stunder vi haft under året, och se fram emot de som komma skall! Tillsammans njuter vi pepparkakor och glögg och spelar en omgång UNO! Julstämningen är ett faktum och det finns inte mycket mer att önska!

#3 - Anna G

Spelkväll med vännerna med levande ljus, julmusik, nybakade lussekatter och glögg :)

#4 - Linda R

Dra ner persiennerna, tänd adventsljusen och rocka loss till "Mer Jul".

#5 - Syster yster

Dofter är grejen för att väcka julkänslorna till liv- de adderar ett helt nytt sinnesperspektiv.
Stress, regndis och diskberg är väck-
in kommer doft av apelsin, pepparkaka och knäck:)

#6 - sarnella

Att ta fram mysbelysning över hela huset. Baka pepparkakor och lussebullar samtidigt som man nynnar till en jullåt. Julbusa med maken medan han sover hehe. Att man tillsammans med sina närmaste skrattar och minns tillbaka året som har varit. Och varma kramar får vi inte glömma.
Det är en perfekt jultips från mig.
Varma kramar Sarnella.

#7 - Emely

Vilken härlig tävling!!
Tända ljus, julmusik, glögg och något gott julgodis att smaska på :) ha det gott.

#8 - Kylie Larsson

När glimrande stjärnor lyser upp fönster överallt;
Och utomhus är allt skimrande vitt och iskallt;
När huset fylls med härliga tomtar, stora och små;
Och julskinkans smakliga doft kan man inte motstå.
När eldens varma skuggor dansar till en underbar julig sång;
Då vet man att en fantastisk julen är på gång.

#9 - Johanna

Vad roligt, jag är också med och tävlar! Mitt bästa tips för att skapa julstämning är att tända massa ljus, sätta på den allra bästa julmusiken man har, mysa ner sig i soffan framför en julfilm och låta glöggen koka upp på spisen. Sen är det fixat :)

#10 - Sandra

Mitt bästa tips för en mysig julstämning är att tända massa ljus och lyssna på mysig julmusik medans man bakar pepparkakor eller något annat juligt så man får den underbara doften. Sen fikar man i soffan med massa filtar och se en mysig julfilm:)